Tanbih

(Inilah peringatan dari Guru Yang Mulia, Almarhum Syaikh Abdullah Mubarok bin Nur Muhammad, yang bermukim di Patapan Suryalaya Kajembaran Rahmaniyah.
Titah beliau khususnya kepada segenap murid-murid, pria maupun wanita, tua maupun muda:)
muga-muga sing ginanjar
kawilujengan, masing-masing rahayu sapapanjangna, ulah aya kebengkahan jeung
sadayana.
(“Semoga selalu berada dalam kebahagiaan dan keselamatan, masing-masing dikaruniai kesejahteraan, jangan ada keretakan diantara kita”.)
(“Semoga selalu berada dalam kebahagiaan dan keselamatan, masing-masing dikaruniai kesejahteraan, jangan ada keretakan diantara kita”.)
Ogé nu jadi Papayung Nagara sina
tambih kamulyaananan, kaagunganana tiasa nangtayungan ka sadaya abdi-abdina,
ngauban ka sadaya rakyatna dipaparin karaharjaan, kajembaran, kani’matan ku
Gusti Nu Maha Suci dlohir bathin.
(Juga Pemimpin Negara, semoga bertambah kemuliaan dan keagungannya, agar dapat membimbing segenap aparatnya, melindungi seluruh rakyatnya, dilimpahkan rasa aman, kelapangan, kenikmatan, oleh Tuhan Yang Maha Suci, zhahir maupun bathin.)
(Juga Pemimpin Negara, semoga bertambah kemuliaan dan keagungannya, agar dapat membimbing segenap aparatnya, melindungi seluruh rakyatnya, dilimpahkan rasa aman, kelapangan, kenikmatan, oleh Tuhan Yang Maha Suci, zhahir maupun bathin.)
Jeungna sim kuring nu jadi pananyaan
Thariqah Qadiriyah Naqsyabandiyah, ngahaturkeun kagegelan wasiat ka sadaya
murid-murid poma sing hadé-hadé dina sagala laku lampah, ulah aya carékeun
agama jeung nagara.
(Adapun kami tempat orang bertanya tentang Thariqah Qadiriyah Naqsyabandiyah, menghaturkan wasiat dengan tulus ikhlas kepada segenap murid-murid, berhati-hatilah dalam segala perilaku, jangan ada pelanggaran terhadap agama dan negara.)
(Adapun kami tempat orang bertanya tentang Thariqah Qadiriyah Naqsyabandiyah, menghaturkan wasiat dengan tulus ikhlas kepada segenap murid-murid, berhati-hatilah dalam segala perilaku, jangan ada pelanggaran terhadap agama dan negara.)
Eta dua-duanana kawulaan sapantesna
samistina, kudu kitu manusa anu tetep cicing dina kaimanan, tegesna tiasa
ngawujudkeun karumasaan terhadep agama jeung nagara ta’at ka Hadorot Ilahi nu
ngabuktikeun paréntah dina agama jeung nagara.
(Terhadap keduanya ta’atilah sepantasnya dan semestinya, begitulah seharusnya manusia yang tetap dalam keimanan, jelasnya dapat mewujudkan kerelaan terhadap agama dan negara, taat ke Hadirat Ilahi, dengan membuktikan ketaatan terhadap perintah agama dan negara.)
(Terhadap keduanya ta’atilah sepantasnya dan semestinya, begitulah seharusnya manusia yang tetap dalam keimanan, jelasnya dapat mewujudkan kerelaan terhadap agama dan negara, taat ke Hadirat Ilahi, dengan membuktikan ketaatan terhadap perintah agama dan negara.)
Inget sakabéh murid-murid, ulah
kabaud ku pangwujuk napsu, kagendam ku panggoda syétan, sina awas kana jalan
anu matak méngparkeun kana paréntah agama jeung nagara sina telik kana diri
bisi katarik ku iblis anu nyelipkeun dina bathin urang saréréa.
(Ingatlah wahai murid-murid sekalian, jangan terpengaruh bujukan hawa nafsu, termakan godaan setan, waspadalah terhadap jalan yang menyimpang dari perintah agama dan negara, harus mawas diri jangan sampai terseret oleh iblis yang menyelinap di dalam bathin kita semua.)
(Ingatlah wahai murid-murid sekalian, jangan terpengaruh bujukan hawa nafsu, termakan godaan setan, waspadalah terhadap jalan yang menyimpang dari perintah agama dan negara, harus mawas diri jangan sampai terseret oleh iblis yang menyelinap di dalam bathin kita semua.)
Anggurmah buktikeun kahadéan sina
medal tina kasucian:
(Lebih baik tunjukkan kebajikan sebagai bukti dari kesucian:)
(Lebih baik tunjukkan kebajikan sebagai bukti dari kesucian:)
Kahiji: Ka saluhureun ulah nanduk
boh saluhureun harkatna atawa darajatna, boh dina kabogana, éstu kudu luyu akur
jeung batur-batur.
(Pertama: Terhadap orang-orang yang lebih mulia, baik harkat atau derajatnya, maupun hartanya, jangan melangkahi, semestinyalah kita menghormati, rukun terhadap sesama.)
(Pertama: Terhadap orang-orang yang lebih mulia, baik harkat atau derajatnya, maupun hartanya, jangan melangkahi, semestinyalah kita menghormati, rukun terhadap sesama.)
Kadua: Ka sasama tegesna ka
papantaran urang dina sagala-galana ulah rék paséa, sabalikna kudu rendah
babarengan dina enggoning ngalakukeun paréntah agama jeung nagara, ulah jadi
pacogrégan pacéngkadan, bisi kaasup kana pangandika “ADZABUN ALIM”, anu hartina
jadi pilara salawasna, ti dunya nepi ka akhérat (badan payah ati susah)
(Kedua: Terhadap sesama, jelasnya yang sederajat dengan kita dalam segala hal, jangan bersengketa. Sebaliknya harus bersikap rendah hati, bersama-sama dalam melaksanakan perintah agama dan negara, jangan sampai terjadi perselisihan dan persengketaan, dikhawatirkan akan terkena firman-Nya “’ADZAABUN ALIIM”, yang artinya duka-nestapa selamanya, dari dunia sampai ke akhirat (badan payah jiwa susah).)
(Kedua: Terhadap sesama, jelasnya yang sederajat dengan kita dalam segala hal, jangan bersengketa. Sebaliknya harus bersikap rendah hati, bersama-sama dalam melaksanakan perintah agama dan negara, jangan sampai terjadi perselisihan dan persengketaan, dikhawatirkan akan terkena firman-Nya “’ADZAABUN ALIIM”, yang artinya duka-nestapa selamanya, dari dunia sampai ke akhirat (badan payah jiwa susah).)
Katilu: Ka sahandapeun ulah hayang
ngahina atawa nyieun deleka culika, henteu daék ngajénan, sabalikna kudu héman,
kalawan karidloan malar senang rasana gumbira atina, ulah sina ngarasa reuwas
jeung giras, rasa kapapas mamaras, anggur ditungtun dituyun ku naséhat anu
lemah lembut, nu matak nimbulkeun nurut, bisa napak dina jalan kahadéan.
(Ketiga: Terhadap orang-orang yang di bawah kita, janganlah menghinakannya atau berbuat semena-mena, tidak mau menghargai, sebaliknya harus berkasih sayang dengan keridhaan, agar merasa senang dan gembira hatinya. Jangan sampai mereka merasa gentar dan menjauh, serasa tersayat perasaannya. Sebaiknya dituntun dan dibimbing dengan nasehat yang lemah-lembut, sehingga menjadi taat dan mau menempuh jalan kebajikan.)
(Ketiga: Terhadap orang-orang yang di bawah kita, janganlah menghinakannya atau berbuat semena-mena, tidak mau menghargai, sebaliknya harus berkasih sayang dengan keridhaan, agar merasa senang dan gembira hatinya. Jangan sampai mereka merasa gentar dan menjauh, serasa tersayat perasaannya. Sebaiknya dituntun dan dibimbing dengan nasehat yang lemah-lembut, sehingga menjadi taat dan mau menempuh jalan kebajikan.)
Kaopat: Kanu pakir jeung miskin kudu
welas asih soméah, tur budi beresih, sarta daék méré mawéh, nganyatakeun haté
urang saréh. Geura rasakeun awak urang sorangan kacida ngerikna ati ari dina
kakurangan. Anu matak ulah rék kajongjonan ngeunah déwék henteu lian, da pakir
miskin téh lain kahayangna sorangan, éstu kadaring Pangéran.
(Keempat: Terhadap fakir dan miskin, harus berkasih sayang, ramah tamah bermanis budi, serta bersikap murah tangan, mencerminkan bahwa kita memiliki kesadaran. Coba rasakan pada diri kita sendiri, betapa pedihnya perasaan jika hidup dalam kekurangan. Oleh karena itu janganlah acuh tak acuh, hanya diri sendiri yang senang, karena mereka jadi fakir-miskin bukan kehendak sendiri, namun itulah takdir Tuhan.)
(Keempat: Terhadap fakir dan miskin, harus berkasih sayang, ramah tamah bermanis budi, serta bersikap murah tangan, mencerminkan bahwa kita memiliki kesadaran. Coba rasakan pada diri kita sendiri, betapa pedihnya perasaan jika hidup dalam kekurangan. Oleh karena itu janganlah acuh tak acuh, hanya diri sendiri yang senang, karena mereka jadi fakir-miskin bukan kehendak sendiri, namun itulah takdir Tuhan.)
Tah kitu pigeusaneun manusa anu
pinuh karumasaan, sanajan jeung séjén bangsa, sabab tungal turunan ti Nabi Adam
a s. Numutkeun ayat 70 surat Isro anu pisundaeunana kieu:
(Begitulah cerminan sikap manusia yang penuh kesadaran, meskipun terhadap orang yang berkebangsaan lain, karena semuanya adalah keturunan Nabi Adam as. Hal ini berdasarkan ayat 70 surat al-Isra yang artinya:)
(Begitulah cerminan sikap manusia yang penuh kesadaran, meskipun terhadap orang yang berkebangsaan lain, karena semuanya adalah keturunan Nabi Adam as. Hal ini berdasarkan ayat 70 surat al-Isra yang artinya:)
“Kacida ngamulyakeunana Kami ka
turunan Adam, jeung Kami nyebarkeun sakabéh daratan ogé lautan, jeung ngarizkian
Kami ka maranéhanana, anu aya di darat jeung lautan, jeung Kami ngutamakeun ka
maranéhanana, malah leuwih utama ti mahkluk anu séjénna.”
(“Sungguh telah Kami muliakan keturunan Adam dan telah Kami perjalankan mereka di daratan dan di lautan, dan telah Kami beri mereka rizki yang baik-baik, dan telah Kami lebihkan mereka dengan kelebihan yang sempurna atas kebanyakan makhluk yang telah Kami cipta.”)
(“Sungguh telah Kami muliakan keturunan Adam dan telah Kami perjalankan mereka di daratan dan di lautan, dan telah Kami beri mereka rizki yang baik-baik, dan telah Kami lebihkan mereka dengan kelebihan yang sempurna atas kebanyakan makhluk yang telah Kami cipta.”)
Jadi harti ieu ayat nyaéta akur
jeung batur-batur ulah aya kuciwana, nurutkeun ayat tina surat Almaidah anu
Sundan “Kudu silih tulungan jeung batur dina enggoning kahadéan jeung katakwaan
terhadep agama jeung nagara, soson-soson ngalampahkeunana, sabalikna ulah
silsih tulungan kana jalan perdosaan jeung permusuhan terhadep parentah agama
jeung nagara.”
(Kesimpulan dari ayat ini adalah, hiduplah rukun dengan sesama, jangan timbul kekecewaan, sebagaimana dapat dipahami dari Surat Al-Maidah ayat 2: “Tolong menolonglah kamu dengan sesama dalam melaksanakan kebajikan dan ketaqwaan (terhadap agama dan negara, sungguh-sungguhlah dalam melaksanakannya). Sebaliknya janganlah tolong-menolong dalam berbuat dosa dan permusuhan (terhadap perintah agama maupun negara)”.)
(Kesimpulan dari ayat ini adalah, hiduplah rukun dengan sesama, jangan timbul kekecewaan, sebagaimana dapat dipahami dari Surat Al-Maidah ayat 2: “Tolong menolonglah kamu dengan sesama dalam melaksanakan kebajikan dan ketaqwaan (terhadap agama dan negara, sungguh-sungguhlah dalam melaksanakannya). Sebaliknya janganlah tolong-menolong dalam berbuat dosa dan permusuhan (terhadap perintah agama maupun negara)”.)
Ari sebagai agama,
saagamana-saagamana, nurutkeun surat Alkafirun ayat 6: “agama anjeun keur
anjeun, agama kuring keur kuring”. Surahna ulah jadi papaséaan kudu akur jeung
batur-batur tapi ulah campur baur. Geuning dawuhan sepuh baheula “Sina logor
dina liang jarum, ulah sereg di buana”.
(Adapun soal keagamaan, terserah agamanya masing-masing, mengingat Surat Al-Kafirun ayat 6: ”Bagimu agamamu, bagiku agamaku.”
Maksudnya jangan terjadi perselisihan, hiduplah dengan akur tapi jangan campur baur.
Cobalah renungkan pepatah leluhur kita:
“Merasa leluasa di lubang jarum, tidak merasa sesak di alam semesta”.(Merasa lapang dalam kesempitan, tidak merasa sempit dalam kelapangan).)
(Adapun soal keagamaan, terserah agamanya masing-masing, mengingat Surat Al-Kafirun ayat 6: ”Bagimu agamamu, bagiku agamaku.”
Maksudnya jangan terjadi perselisihan, hiduplah dengan akur tapi jangan campur baur.
Cobalah renungkan pepatah leluhur kita:
“Merasa leluasa di lubang jarum, tidak merasa sesak di alam semesta”.(Merasa lapang dalam kesempitan, tidak merasa sempit dalam kelapangan).)
Lamun urangna henteu kitu tangtu
hanjakal di akhirna. Karana anu matak tugeunah terhadep badan urang
masing-masing éta téh tapak amal perbuatanana. Dina surat Annahli ayat 112
diunggelkeun anu kieu:
(Kalaulah kita tidak begitu tentu menyesal di kemudian hari. Karena yang memunculkan kegundahan pada diri kita masing-masing adalah hasil perbuatan kita. Dalam surat an-Nahl ayat 112 diterangkan bahwa:)
(Kalaulah kita tidak begitu tentu menyesal di kemudian hari. Karena yang memunculkan kegundahan pada diri kita masing-masing adalah hasil perbuatan kita. Dalam surat an-Nahl ayat 112 diterangkan bahwa:)
“Gusti Allah geus maparin conto
pirang-pirang tempat, boh kampungna atawa desana atawa nagarana, anu dina éta
tempat nuju aman sentosa, gemah ripah loh jinawi, kaki-kari pendudukna (nu
nyicinganana) teu narima kana ni’mat ti Pangéran, maka tuluy baé dina éta
tempat kalaparan, loba kasusah, loba karisi jeung sajabana, kitu téh
samata-mata pagawéan maranéhanana”.
(“Allah telah memaparkan contoh, adanya suatu negeri yang dahulunya aman tenteram, mengalir kedalamnya rizki yang berlimpah dari segala arah, namun penduduknya mengingkari nikmat-nikmat Allah, maka Allah menimpakan kepada mereka bencana kelaparan dan ketakutan, disebabkan oleh perbuatan mereka sendiri”.)
(“Allah telah memaparkan contoh, adanya suatu negeri yang dahulunya aman tenteram, mengalir kedalamnya rizki yang berlimpah dari segala arah, namun penduduknya mengingkari nikmat-nikmat Allah, maka Allah menimpakan kepada mereka bencana kelaparan dan ketakutan, disebabkan oleh perbuatan mereka sendiri”.)
Ku lantaran kitu sakabéh murid-murid
kudu arapik tilik jeung pamilih, dina nyiar jalan kahadéan lahir bathin dunya
akhérat sangkan ngeunah nyawa betah jasad, ulah jadi kabengkahan anu disuprih
“CAGEUR BAGEUR”.
(Oleh karena itu, segenap murid-murid hendaklah berhati-hati, teliti dan cermat dalam mencari jalan kebajikan, lahir-batin, dunia akhirat, supaya tenteram jiwa nyaman jasad, tidak muncul persengketaan, sebagaimana dimaksud “JASAD SEMPURNA – BUDI UTAMA” (CAGEUR BAGEUR).)
(Oleh karena itu, segenap murid-murid hendaklah berhati-hati, teliti dan cermat dalam mencari jalan kebajikan, lahir-batin, dunia akhirat, supaya tenteram jiwa nyaman jasad, tidak muncul persengketaan, sebagaimana dimaksud “JASAD SEMPURNA – BUDI UTAMA” (CAGEUR BAGEUR).)
Teu aya lian pagawéan urang saréréa
Thariqah Qadiriyah Naqsyabandiyah amalkeun kalawan enya-enya keur ngahontal
sagala kahadéan dlohir bathin, keur nyingkahan sagala kagoréngan dlohir bathin,
anu ngeunaan ka jasad utama nyawa, anu dirungrung ku pangwujuk napsu, digoda ku
dayana sétan. Ieu wasiat kudu dilaksanakaeun ku sadaya murid-murid, supaya jadi
kasalametan dunya rawuh akhérat.
(Tiada lain amalan kita semua, Thariqah Qadiriyah Naqsyabandiyah, amalkan dengan sebaik-baiknya agar tercapai segala kebajikan zhahir bathin, tersingkir segala keburukan zhahir bathin, yang berkenaan dengan jasmani, terutama ruhani, yang selalu dirongrong bujukan hawa nafsu, digoda oleh perdaya setan. Wasiat ini harus dilaksanakan oleh segenap murid-murid, agar tercapai keselamatan dunia dan akhirat.)
(Tiada lain amalan kita semua, Thariqah Qadiriyah Naqsyabandiyah, amalkan dengan sebaik-baiknya agar tercapai segala kebajikan zhahir bathin, tersingkir segala keburukan zhahir bathin, yang berkenaan dengan jasmani, terutama ruhani, yang selalu dirongrong bujukan hawa nafsu, digoda oleh perdaya setan. Wasiat ini harus dilaksanakan oleh segenap murid-murid, agar tercapai keselamatan dunia dan akhirat.)
Patapan Suryalaya, 13 Februari 1956
Ieu Wasiat kahatur ka sadaya
ahli-ahli
(Wasiat ini disampaikan kepada semua murid)
(Wasiat ini disampaikan kepada semua murid)
(Syaikh Ahmad Shohibul Wafa Tajul
Arifin)
RANGGEUYAN MUTIARA (Untaian Mutiara)
- Ulah ngewa ka ulama anu sajaman (Jangan membenci ulama yang sejaman)
- Ulah nyalahkeun kana pangajaran batur (Jangan menyalahkan pengajaran orang lain)
- Ulah mariksa murid batur (Jangan memeriksa murid orang lain)
- Ulah medal sila upama kapanah (Jangan mengubah sikap walaupun disakiti orang)
- Kudu asih ka jalma nu mikangewa ka maneh (Harus menyayangi orang yang membencimu)
0 Komentar untuk "Tanbih (sunda dan Indonesia) "